kishhhhtur kishhhhtur .

kishhhhtur

جاذبه هاي گردشگري مشهد

 موزه مركزي مشهد

موزه مركزي مشهد يكي از مهم ترين موزه هاي جهان محسوب مي شود چراكه اشيا اين موزه از لحاظ كثرت ، ارزش و سلامت آن ها حرف اول را مي زند .موزه ابتدايي در سال 1324 ه . ق در مجاورت مقبره شيخ بهايي افتتاح شد و 32 سال بعد يعني در سال 1356 به ساختمان فعلي انتقال يافت .اين موزه شامل مجموعه اي از سكه هاي بي همتا از دوره هاي مختلف تاريخ، اشياي عتيقه مسي، سنگي، طلايي، مفرغي و... است. در اين موزه كتيبه هاي تاريخي و نسخه هاي ارزشمند تاريخي ديگري وجود دارد كه به مراجعه كنندگان نمايش داده مي شود. در حال حاضر  11قسمت در اين موزه وجود دارد كه اشياء نفيس و گرانبها را از هم جدا كرده.

 

پارك آبي مشهد

مشهد مقدس با دارا بودن ۳ پارك آبي (همه از نوع سرپوشيده) بيشترين تعداد پارك آبي را در سطح كشور دارد. پارك هاي آبي مشهد عبارتند از "سرزمين موجهاي آبي" "پارك ساحلي آفتاب" و "پارك آبي ايرانيان".پارك آبي مشهد كه بيشتر به نام سرزمين موجهاي آب شناخته مي شود يكي از بزرگترين پارك هاي آبي در خاور ميانه شناخته مي شود. پارك آبي چه از لحاظ بزرگي و چه سرپوشيده بودن در خاورميانه تك و بي نظير مي باشد. همچنين اين پارك در ميان كاملترين پارك هاي آبي مي باشد. اين مكان محيطي خوب و آرام را براي افراد به وجود آورده است. لازم به ذكر است كه با توجه به امكانات تفريحي بالاي پارك آبي, اين مكان يكي از مهم ترين جاذبه هاي گردشگري مشهد محسوب مي شود. از امكانات تفريحي اين پارك مي توان به سرسره موج, استخر شنا, سونا, جكوزي ,سرسره تاپسي(Topsy Turvy) اشاره كرد.

ساعت كاري از نه تا بيست و دو مي باشد.

بانوان روزهاي زوج امكان استفاده از پارك آبي را دارند و آقايان روزهاي فرد و جمعه ها مي توانند استفاده كنند.
نرخ بليط براي هر فرد بزرگسال 25 هزار تومان و كودكان(باقد بين 100 تا 120 سانتي متر) 15هزار تومان مي باشد.

 

 

روستاي كنگ مشهد

 


كنگ در لغت دو معني دارد اولي به معني پرنده‌اي قوي پنجه كه در مناطق كوهستاني زندگي مي‌كند و ديگري به معني دژ مستحكم ميباشد . روستاي ييلاقي كنگ از توابع بخش طرقبه شهرستان مشهد در 19 كيلومتري غرب طرقبه و 29 كيلومتري مشهد، ماسوله اي است متعلق به قبل از اسلام. روستاي كوهستاني كنگ در دامنه جنوبي رشته كوههاي بينالود با آب و هوايي كوهستاني در ارتفاع 1700 متري از سطح دريا واقع شده است. و به دليل وجود كوه‌هاي مرتفع درختان فراوان و  نوزيدن بادهاي خشك داراي آب و هواي معتدلي ميباشد . نحوه استقرار خانه‌ها با توجه اقليم و جهت باد و جهت تابش خورشيد در راستاي شمال شرقي جنوب غربي است كه بيشترين بهره‌گيري از انرژي و صرفه‌جويي در مصرف آن ميباشد .چشم انداز ارتفاعات، باغهاي سرسبز و حاشيه رودخانه به ويژه در فصول بهار، تابستان و پاييز بسيار جالب توجه و تماشايي است.روبروي روستا رودخانه اي است كه از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه مي گيرند و در ميان دره اي سرسبز جريان مي يابند.كوه‌ها و ارتفاعات و چشم‌اندازهاي زيبا كنگ يكي از جاذبه‌هاي طبيعي و ديدني حومه مشهدبه شمار رفته و براي فعاليت‌هاي تفريحي و ورزشي بسيار مناسب است .مسجد و تكيه روستا با قدمتي 150 ساله از جمله جاذبه هاي تاريخي روستاي كنگ براي مسافران تور مشهد  است.

 

روستاي خوش دره مشهد

روستاي خوش دره مشهد از روستاهاي استان خراسان رضوي است كه در فاصله ۱۸۰ كيلومتري جنوبي از شهر مشهد مقدس ودر شهرستان مه ولات و در بخش شادمهر واقع شده است. اين روستا همچنين در ارتفاع ۱۲۸۰۰ متري از سطح دريا قرار گرفته است و از نظر موقعيت جغرافيايي نيز در عرض 35 درجه و 14 دقيقه شمالي وطول جغرافيايي 58 درجه 57 دقيقه شرقي واقع شده است. اين روستا همچنين در فاصله 300 كيلومتري جنوب غربي شهرستان تربت حيدريه و در مسير جاده تربت حيدريه به كاشمر قرار گرفته است.روستاي خوش دره مشهد داراي جمعيتي بالغ بر 500 نفر است كه حدود 200 خانوار را تشكيل مي دهند. شغل مردم اين روستا مانند اكثر روستاها كشاورزي و دامداري مي باشد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي و تغييرات عمده در روستا مردم از نعمت آب،برق،تلفن و ساير امكانات رفاهي مانند مخابرات و پست بانك بهره مند شدند.مسافرانتور مشهد مي توانند لحظات آرام و لذت بخشي را در اين روستا سپري نمايند.

جهت رزرو و خريد تور مشهد و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرماييد.

 

طبيعت اسفجير مشهد

طبيعت اسفجير مشهد كه در فاصله 200 كيلومتري شهر مشهد واقع شده،داراي آب و هوايي معتدل مي باشد. يكي از ويژگي هاي بارز اين منطقه،وجود تاكستان هاي فراوان است كه مسافران تور مشهد ميتوانند از اين طبيعت زيبا بهره مند شوند. اسفجير روستايي است كه به دليل داشتن آب فراوان، از باغات و مزارع پرباري برخوردار بوده است. پس از گذر از روستا و با حدود يك ساعت پياده روي در كنار رودخانه به ميان دره اي با ديواره هاي بسيار بلند وارد مي شويد كه با ادامه اين مسير به محوطه زيباي آبشار اسفجير خواهيد رسيد، ديواره هايي به ارتفاع بالاي دويست متر كه از زير آنها آبي زلال جاري است. گذشتن از آبشار اسفجير بدون داشتن امكانات حرفه اي كوهنوردي تقريبا محال است. در ادامه مسير نيز آبشارهاي كوچك و بزرگ و طبيعتي منحصربه فرد از انواع گياهان و حيوانات هر بيننده اي را مسحور خود مي كند. صخره هاي سنگي كه آب از ميان آنها به صورت لوله مانند فوران مي كند و وجود افعي هاي بزرگ و بي دم، از تعاريف اهالي از طبيعت پشت آبشار بود.در واقع طبيعت بكر اين منطقه براي مسافران تور مشهد بسيار جذاب و خاطره انگيز خواهد بود.

جهت رزرو و خريد تور مشهد و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرماييد.

مطالب مرتبط:

تور مشهد زمستان 95

تور مشهد اسفند 95 

تور مشهد نوروز 96

تور مشهد بهار 96

تور مشهد فروردين 96

تور مشهد ارديبهشت 96

تور مشهد از شيراز

تور مشهد از تبريز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از كرمانشاه


برچسب: جاذبه هاي گردشگري مشهد، بهترين جاذبه هاي گردشگري مشهد، مكان هاي گردشگري مشهد، جاذبه هاي ديدني مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۳۳:۲۷ توسط:zeynab موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :