kishhhhtur kishhhhtur .

kishhhhtur

جاذبه هاي گردشگري قشم

كوه هاي قشم

كوه هاي قشم از تحولات در طول زمان با فروكش آب اين كوه ها بيرون آمدند . سطح اين كوه ها را لايه هاي مرجاني ، اسفنجي و دو كفه اي پوشانده اند . اين امر موجب حفاظت خاك هاي نرم شيست و مارن زير سطح مرجاني كوه ها شده است . در اثر انفعالات طبيعي ، وزش باد ، طوفان هاي باران زا ، تنديس هاي ديدني و زيبايي در سراسر جزيره پديد آمده است كه جزيره قشم و جزاير اطراف آن را از ديگر جزاير خليج فارس متمايز مي نمايد . اين مجسمه هاي طبيعي در شكل هاي گوناگون و عجيب و غريب در سراسر جزيره مي توان مشاهده كرد . به شما ميهمانان تور قشم توصيه مي شود كه حتما از اين مكان زيبا و تاريخي ديدن كنيد و نهايت لذت را ببريد .

جنگل دريايي حرا قشم

حرا نوعي درخت از جامعه گياهي مانگرو مي باشد كه مساحت كل جنگل حرا 7 هزار و 500 هكتار در جزيرهقشم مي باشد . كلمه مانگرو معرف اكوسيستم خاص در مناظق استوايي حاصل از تجمع بسياري از گياهان و جانوران در سواحل بركه‌ها ،دلتاها و سواحل دريا ها و معرف درختان و درختچه‌هاي اين گونه اكوسيستم‌ ها مي‌باشد . اين گياهان در گروه گياهان شوره زي قرار دارند .دانه حرا روي درخت مادر مي‌رويد و نهال توليد مي‌كند سپس از درخت جدا مي‌شود و داخل مرداب مي‌افتد . جنگل دريايي حرا قشم بر دريا و آب شور قرار دارد و اين سازش با آب شور و شرايط نامناسب ، از حرا يك گياه استثنايي ساخته‌ است . گياهان حرا برگهايي با ظاهر بيضي شكل و باريك با رنگ سبز براق و پشت برگها سفيد مي باشد . طول اين برگها حدود 5 سانتي متر است . ميوه حرا به شكل بادام است . ريشه‌هاي آن شكل منظمي ندارند اما گل حرا بخاطر كوچكي نامحسوس است . گلي به رنگ طلايي با ۴ گلبرگ ، كه هر گلبرگ چند ميلي متر طول دارد . با عطري شيرين و خنك تا شعاع  چند متري اطراف آن پراكنده مي‌شود . قامت بلند درخت حرا 3 تا 6  متر مي باشد . 

حيات وحش دريايي قشم

حيات وحش دريايي قشم يكي از مكان هاي طبيعي و محبوب جزيره قشم بشمار مي رود . در اين آب هاي شفاف و زلال به تماشاي كوسه ها و نهنگ ها بنشينيد و لذت ببريد . انواع لاك پشت ها و 11 نوع خرچنگ در اين آب ها به چشم ميخورند و همچنين ساحل شني در شرق كاني محيط مناسبي را براي اين لاك پشت ها ايجاد كرده است . شما در اين مكان انواع گونه هاي حيوانات ، ماهي ها و گياهان را خواهيد ديد و از اين همه زيبايي شگفت زده خواهيد شد .  

غار خربس قشم

غار خربس قشم يكي از تاريخي ترين جاذبه هاي گردشگري قشم بشمار مي رود . اين مكان زيبا در 15 كيلومتري شهر قشم در سمت راست جاده قشم به سمت روستاي خربس واقع شده است . اين غار در دل ارتفاعات روستاي خربس قرار گرفته كه معماري صخره اي در اين غار به چشم ميخورد و همچنين مجموعه اي از حفره هاي دست كنده با راهروهاي باريك به همديگر راه دارد و در تاللار بزرگي كه جاي اجتماع بوده است دو تاقچه براي گذاشتن چراغ ساخته شده و در پاي دهانه اين غار برگه اي براي نگهداري آب باران وجود دارد كه در اكثريت مواقع جز مواقعي كه باران نمي بارد آب دارد . روستاي خربس 1400 سال قبل تا زمان ساسانيان آباد بوده و محل استراحت كشتي بانان بشمار مي رفته و نام خربس از زمان پهلوي براي اين مكان گذاشته شده است . برخي از محققين معتقدند كه اين مكان نيايشگاه پيروان مهر پرستي و پرستشگاه خداي آب بوده است و بعضي آن را استودان ( جايگاه نگهداري استخوان مردگان پس از مرگ ) مي دانند و حدسي كه به يقيين درست مي تواند درست باشد اين حفره هاي دست كنده در دل صخره ها اگر استودان نباشند به طور حتم پناهگاهي براي مردم بي دفاع و ضعيف كه در دشت هاي خربس زندگي مي كردند و دزدان دريايي با ايلغار و يورش املن آنها را بريده مي باشد . آنان ناچار درون حفره هاي درهم و به يكديگر مرتبط هستند قرار مي گرفتند و نان  و آب و غذا آنها نيز لاشه حيوانات بوده است و راه دفاعي آنان سنگ هاي براي پرت كردن بود . كه در گذر زمان حكاكي هايي درون غار انجام داده اند و تاريخ خود را در اين غار ثبت كردند . تور قشم اين مكان جذاب و ديدني را به همه ي شما ميهمانان شهر كيش پيشنهاد مي كند .

جهت رزروتور قشم با شماره  41954-021 بخش فروش آژانس سالي گشت تماس حاصل فرماييد. 

مطالب مرتبط :

تور قشم تابستان 96

تور قشم تير 96

تور قشم مرداد 96

تور قشم شهريور 96

 

تور قشم نوروز 97


برچسب: بهترين جاذبه هاي قشم،مكان هاي ديدني و گردشگري قشم،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۱۷:۱۳ توسط:zeynab موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :