kishhhhtur kishhhhtur .

kishhhhtur

جاذبه هاي گردشگري روسيه

ستون هاي سنگي روسيه

ستون هاي سنگي روسيه يكي از عجايب طبيعي روسيه بوده كه گردشگران تور روسيه براي بازديد از اين سنگ هاي غول پيكر به آنجا مي روند. اين ستون‌هاي سنگي در شمال كوهستان اورال روسيه واقع شده اند و اين صخره‌هاي ناهموار ۳۰ تا ۴۲ متري، با عنوان ۷ مرد‌قوي شناخته شده و تا زماني كه كسي شخصا به آنجا نرود قادر به درك عظمت و بلندي آنها نخواهد بود. افسانه‌هاي محلي گفته اند كه اين ستون‌ها در اصل گروهي از سامويدهاي قوي هيكل (Samoyed) گروهي از عشاير شمال سيبري كه در دوران ديرينه سنگي اروپا مي‌زيسته اند، بوده كه براي غلبه بر مردم مانسي به آنجا رفته اند.ولي هنگامي كه چشم آنها به كوه‌هاي مقدس مانسي افتاد، همه آنها تبديل به سنگ شدند.جدا از اينكه كه اين افسانه داستاني گيرا و جذاب دارد، دليل علمي‌ تر براي شكل گرفتن ستون‌ها اين است كه با توجه به قرارگيري اين صخره‌ها روي تپه‌اي بادخيز، كه براي مدتي طولاني در معرض وزش بادهاي  سرد و  خشن قطب شمال قرار گرفته‌اند،به اين شكل درآمده اند.

جهت رزرو و خريد تور روسيه و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرماييد.

كاخ كاترين سنت پترزبورگ روسيه

مكاني به نام تزارسكويه سلو در 30 كيلومتري سنت پترزبورگ، وجود دارد كه به معني دهكده تزارها مي باشد. كاخ كاترين سنت پترزبورگ روسيه در روسيه واقع شده و مردم و مسافران تور روسيه اين كاخ را به دليل نوع معماري قصر خامه اي ناميده اند.در واقع كاخ كاترين يكي از پر بازديد ترين و معروف ترين بناي تاريخي در روسيه مي باشد.

كاخ كاترين سنت پترزبورگ روسيه كه تا قرن هجدهم ميلادي در اشغال كشور سوئد قرار داشت، پس از پيروزي روسيه بر ارتش سوئد بازپس گرفته شد و پيتر كبير در سال 1708 اين منطقه را به همسر خود هديه داد. در بين سال هاي 1717 تا 1723 با دستور كاترين اول، برانشتين معمار بزرگ روس قصري سنگي در آن احداث نمود و چون قصد داشت اين قصر را به عنوان هديه اي غير منتظره به پيتر كبير اهدا كند، بودجه بسيار زيادي را براي آن هزينه  كرد، اما پس از بازگشت پيتر كبير از ميدان نبرد، به جاي خوشحالي كاترين را بسيار سرزنش كرد.در سال هاي 1752 تا 1756 دختر پيتر كبير، اليزابت اول معمار ايتاليايي دربار راسترلي را براي توسعه كاخ به يادبود مادرش به خدمت گرفت. راسترلي اين قصر را توسعه داده و به زيبايي آن كمك زيادي كرد. در واقع قصر بزرگي كه امروزه در دهكده تزارها در سنت پترزبورگ روسيه قرار دارد، حاصل زحمات ايشان بوده است. اين قصر متشكل از سالن بزرگ و مجللي به طول 300 متر با پله هاي بزرگ و اتاق هاي دلنشين مي باشد.در تزئينات اين بنا از آب طلا و آينه كاري استفاده شده و وسايل مورد استفاده خانواده تزار و شخص تزار در اين قصر قرار دارند. در زمان حكومت كاترين كبير، كليساي اختصاصي خانواده تزار، حمام سرد همراه با اتاق عقيق و پارك هاي بزرگي به سبك هاي فرانسوي و انگليسي و همچنين گالري بزرگ كامرون به كاخ تابستاني اضافه شد.كامرون به سبك كلاسيك عشق مي ورزيد، اما راسترلي به سبك باروك ساختمان ها را آرايش مي نمود.اين دوگانگي در سبك هاي معماري، زيبايي فوق العاده اي به اين قصر بخشيده است. همچنين در داخل پارك انواع ساختمان هاي كوچك از جمله ارميتاژ كوچك، ساختمان نيروي دريايي، استراحتگاه تابستاني و مجسمه هاي رومي قرن هجدهم واقع شده اند.

جهت رزرو و خريد تور روسيه و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرماييد.

مادر ميهن روسيه

اثر تاريخي مادر ميهن روسيه در ولگوگراد (Volgograd) روسيه واقع شده كه وجود 200 پله از پايين تپه تا رسيدن به بناي مجسمه مادر ميهن، نماد 200 روز نبرد استالينگراد مي باشد.در واقع نبرد استالينگراد يكي از مهمترين و سرنوشت سازترين نبردهاي جنگ جهاني دوم و تمام تاريخ  بشر، بوده است كه ارتش آلمان نازي و متحدان آن در اين نبرد به منظور فتح شهر استالينگراد از چندين ماه درگيري خونين، در سوم فوريه ۱۹۴۳ آلمانها شكست خورده و اين شهر توسط ژنرال روكوسوفسكي آزاد شد و فيلدمارشال « فون پاولوس » (Von Paulus) به اتفاق ( ولگوگراد كنوني)، به آن حمله كرده و پس از يورش به ۲۵۰۰ افسر عالي رتبه كه ۲۴ نفر از آنها را ژنرالها تشكيل مي دادند، تسليم ارتش شوروي شدند.در واقع اين مجسمه عظيم و يادبود گرانبها به ياد كشته شدگان جنگ جهاني دوم بنا شده است. اين مجسمه با 85 متر ارتفاع دو برابر مجسمه آزادي در امريكا بوده كه در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان بلندترين مجسمه تاريخي ثبت شده است. زن در اين مجسمه نماد كشور روسيه است كه توجه بسياري از گردشگران تور روسيه را به خود جلب نموده است.اين مجسمه در سال ۱۹۶۷ و توسط Yevgeny Vuchetich هنرمند و مجسمه ساز ساخته شده كه  حدود ۷۹۰۰ تن  بتن در اين مجسمه بكار برده است.

جهت رزرو و خريد تور روسيه و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرماييد.

كاخ كرملين مسكو روسيه

از زيبا ترين و بزرگ ترين كاخ هاي روسيه كاخ كرملين است كه در هسته مركزي شهر مسكو «ارگ» يا «كرملين» است. كاخ كرملين روسيه كه مي‌توان آن را مرواريد معماري و يادبود تاريخي روسيه معاصر ناميد از چهار قصر زيبا و چهار كليسا مجلل تشكيل شده ‌كه به منظور اسكان رئيس جمهور روسيه استفاده مي‌گردد. اين كاخ داراي 800 اتاق جداگانه از جمله تالارها، سالن‎ها، رخت‎كن، راهرو و اتاق‎هاي اختصاصي براي اعضاي شخص اول مملكت، اتاق مطبوعات و اتاق‎هايي براي خدمه فني است و كرملين جايي است كه تمام راه‎هاي روسيه به آنجا ختم مي‎شود. ديوارهاي كرملين و برج‌ها در سال‌هاي 1485 تا 1495 توسط استادان ايتاليايي ساخته شدند كه توجه بسياري از مسافران تور روسيه را به خود جلب كرده است. زواياي ناهماهنگ مثلثي شكل ديواركاخ كرملين روسيه محوطه‌اي به مساحت 275000 متر مربع (68 جريب) را در بر مي‌گيرد. كف پوش برخي تالارهاي كاخ كرملين روسيه از پاركت است كه از 20 نوع چوب‌هاي گوناگون درست شده و چنين پاركتي يادآور نقش و نگار حك شده بر فرش است. در طي مدت 160 سال اين كاخ تغييرات زيادب كرده است. در اينجا ايوان مخوف و استالين حكومت كردند، «ناپلئون» از كرملين آتش‎گرفتن مسكو را تماشا كرد، «لنين» ديكتاتوري پرولتاريا را شكل داد، «گورباچف» مبتكر دگرگون‎سازي بود، «يلتسين» سعي كرد اصلاحات را به انجام برساند و «ولاديمير پوتين» در راه به انجام رساندن اصلاحات و قراردادن روسيه در رديف 10 كشور پيشرفته جهان تلاش كرد. كاخ كرملين روسيه در روزهاي پنجشنبه باز نيست و مسافران تور روسيه مي توانند در روزهاي ديگر از انجا ديدن نمايند و عكاسي داخل كاخ هاي آن ممنوع مي باشد.

 

درياچه بايكال روسيه

درياچه بايكال روسيه درياچه ‌اي در جنوب سيبري در كشور روسيه، مياني فرمانروايي ايركوتسك و بورياتيا از زيبا ترين عجايب روسيه مي باشد . اين درياچه در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است. بايكال كهن ترين و عميق‌ ترين درياچه ي آب شيرين دنيا مي باشد. از آنجايي كه اين درياچه خيلي قديمي و دور افتاده‌ مي باشد. داراي جانوراني ناياب است كه تنها در اين درياچه يافت مي‌شود اين جانوران شامل تعداد زيادي از بي‌ مهرگان، چندين نوع از ماهي‌ها و فك آب شيرين درياچه بايكال مي‌باشند. فك آب شيرين بايكال تنها فك آب شيرين دنيا است و دائماً در آب شيرين زندگي مي‌كند ؛دانشمندان بر اين باور هستند كه خوك‌هاي آبي اين درياچه در زمان هاي قديم از اقيانوس شمالي (شمالگان) آمده و بعد از سفر به سمت بالاي رودخانه، به اين درياچه رسيده‌ اند. درياچه بايكال روسيه وسيع ترين منبع آب شيرين دنيابه آمار مي‌آيد. تقريباً ۲۰ درصد تمام آب شيرين روي كره زمين در اين درياچه پيمان دارد. اين درياچه ۳۱۵۰۰ كيلومتر چهارگوش پهناوري دارد.گردشگران تور روسيه مي توانند از ديدن اين منظره نهايت لذت را از تماشاي اين منظره ببرند.

 مطالب مرتبط:

تور روسيه زمستان 95

تور روسيه اسفند 95

تور روسيه نوروز 96

تور روسيه بهار 96

تور روسيه فروردين 96

تور روسيه ارديبهشت 96

تور روسيه از شيراز

تور روسيه از تبريز

تور روسيه از اصفهان

تور روسيه از كرمانشاه

تور روسيه از مشهد


برچسب: جاذبه هاي گردشگري روسيه، بهترين جاذبه هاي گردشگري روسيه، مكان هاي گردشگري روسيه، جاذبه هاي ديدني و گردشگري روسيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۳۱:۴۸ توسط:zeynab موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :