kishhhhtur kishhhhtur .

kishhhhtur

جاذبه هاي گردشگري روسيه

كليساي جامع سنت باسيل روسيه

از زيبا ترين و بهترين جاذبه هاي گردشگري روسيه كليساي جامع سنت باسيل است كه در ميدان سرخ قرار گرفته است.كليساي جامع سنت باسيل روسيه داراي هشت كليسا با گنبد هاي افسانه اي و رنگارنگ بسيار زيبا، دور تا دور كليساي چادري شكل مركزي حلقه زده اند.  در سال 1552 همزمان با پيروزي نيروهاي روسيه به فرماندهي ايوان مخوف  بر تاتارها در جبهه شرقي ، ساخت اين كليسا به افتخار اين پيروزي آغاز شد در آن زمان تزار دستور ساخت اين بنا را داد كه براي ساخت آن بهترين معماران دنيا گرد هم آمدند و اين بناي عظيم را ساختند و پس از اتمام كار تزار آنه را به خوبي تشويق كرد و از آنها پرسيد كه آيا مي توانند بنايي مانند آن را دوباره بسازند كه معماران كه خوشحال شدند گفتند بله مي توانيم, تزار دستور داد كه چشمان تمامي آنها را در بياورند تا هرگز ديگر نتوانند بنايي مانند آن را بسازند و آن بنا هميشه يگانه باقي بماند ولي ۳۰۰ سال بعد يك كليساي ديگر شبيه به همين كليسا در شهر سنت پيترز بورگ يا همان لنين گراد ساخته شد. كليساي سن باسيل روسيه بر روي بلندي ساخته شده است تا از هر سو در ديد باشد. و از  موقعيت استراتژيكي خوبي برخوردار مي باشد. هر ساله جشن هاي ملي و روز سال نو و مراسم رسمي كشوري در محوطه اين كليسا يا همان كرملين برگزار مي شود. مسافران تور روسيه مي توانند لحظات خوبي را با رفتن به اين مكان  سپري كنند.

 

شهر بازي سوچي روسيه

يكي از هيجان انگيز ترين و سرگرم كننده ترين مكان هاي روسيه شهر بازي سوچي روسيه است. مسافران تور روسيهاز دروازه ي آتش ورود و داخل آن همه جا و همه چيز رنگ و بوي داستان هاي تخيلي روسي را نشان مي دهد. شهر بازي سوچي روسيهداراي داستان هاي جن و پري، قلعه هاي باشكوه، جنگجويان افسانه اي، كلبه هاي رنگارنگ، جنگل طلسم شده ي مملو از موجودات عجيب و غريب، چشمه ي صلح و آرامش در قلب شهري بزرگ و يا اديسه ي فضايي، معجزه ي پيشرفت علم و تكنولوژي و .... در اختيار مسافران تور روسيه مي باشد. همچنين مسافران تور روسيه مي توانند از نمايش زيباي اسب ها در سرزمين بوگاتيرز و از پرش كوانتوم ، بلندترين و سريع ترين كاستر روسيه ديدن نمايند. يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري روسيه جنگل افسون شده رفته، بر روي بال هاي پرنده ي آتش سوار شده است و مسافران تور روسيه با رفتن به شهر بازي سوچي روسيهمي توانند زمان خوشي را سپري كنند.

 

كوه البروس روسيه

كوه البروس، قله‌اي در غرب رشته كوه قفقاز و بلندترين قله در قاره اروپا و يكي از قلل هفتگانه جهان مي باشد.اين كوه در كاباردينو- بالكاريا و كاراچاي- چركسيا در شمال فلات ايران در روسيه و نزديك به گرجستان است. نام اين قله، با نام قله ي البرز هم‌ ريشه است و هر دو شكلي از يك واژه ي ايراني هستند. كوه البروس بلندترين نقطه در روسيه است اين كوه با راتفاع 5600 متر هر ساله ميزبان توريست‌هاي تور روسيه زيادي است كه براي اسكي و اسنوبرد به آنجا مي‌روند.اين كوه همچنين شامل دو قله شرقي و غربي است كه قله غربي قله اصلي آن است كه با ارتفاع ۵٬۶۴۲۲ متر بلندترين قله اروپا  و قله شرقي تنها 21 متر از قله غربي كوتاهتر است.

 

كاخ كاترين سنت پترزبورگ روسيه

مكاني به نام تزارسكويه سلو در 30 كيلومتري سنت پترزبورگ، وجود دارد كه به معني دهكده تزارها مي باشد. كاخ كاترين سنت پترزبورگ روسيه در روسيه واقع شده و مردم و مسافران تور روسيه اين كاخ را به دليل نوع معماري قصر خامه اي ناميده اند.در واقع كاخ كاترين يكي از پر بازديد ترين و معروف ترين بناي تاريخي در روسيه مي باشد.

كاخ كاترين سنت پترزبورگ روسيه كه تا قرن هجدهم ميلادي در اشغال كشور سوئد قرار داشت، پس از پيروزي روسيه بر ارتش سوئد بازپس گرفته شد و پيتر كبير در سال 1708 اين منطقه را به همسر خود هديه داد. در بين سال هاي 17177 تا 1723 با دستور كاترين اول، برانشتين معمار بزرگ روس قصري سنگي در آن احداث نمود و چون قصد داشت اين قصر را به عنوان هديه اي غير منتظره به پيتر كبير اهدا كند، بودجه بسيار زيادي را براي آن هزينه  كرد، اما پس از بازگشت پيتر كبير از ميدان نبرد، به جاي خوشحالي كاترين را بسيار سرزنش كرد.در سال هاي 1752 تا 1756 دختر پيتر كبير، اليزابت اول معمار ايتاليايي دربار راسترلي را براي توسعه كاخ به يادبود مادرش به خدمت گرفت. راسترلي اين قصر را توسعه داده و به زيبايي آن كمك زيادي كرد. در واقع قصر بزرگي كه امروزه در دهكده تزارها در سنت پترزبورگ روسيه قرار دارد، حاصل زحمات ايشان بوده است. اين قصر متشكل از سالن بزرگ و مجللي به طول 300 متر با پله هاي بزرگ و اتاق هاي دلنشين مي باشد.در تزئينات اين بنا از آب طلا و آينه كاري استفاده شده و وسايل مورد استفاده خانواده تزار و شخص تزار در اين قصر قرار دارند. در زمان حكومت كاترين كبير، كليساي اختصاصي خانواده تزار، حمام سرد همراه با اتاق عقيق و پارك هاي بزرگي به سبك هاي فرانسوي و انگليسي و همچنين گالري بزرگ كامرون به كاخ تابستاني اضافه شد.كامرون به سبك كلاسيك عشق مي ورزيد، اما راسترلي به سبك باروك ساختمان ها را آرايش مي نمود.اين دوگانگي در سبك هاي معماري، زيبايي فوق العاده اي به اين قصر بخشيده است. همچنين در داخل پارك انواع ساختمان هاي كوچك از جمله ارميتاژ كوچك، ساختمان نيروي دريايي، استراحتگاه تابستاني و مجسمه هاي رومي قرن هجدهم واقع شده اند.

جهت رزرو و خريد تور روسيه و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرماييد.

مادر ميهن روسيه

اثر تاريخي مادر ميهن روسيه در ولگوگراد (Volgograd) روسيه واقع شده كه وجود 200 پله از پايين تپه تا رسيدن به بناي مجسمه مادر ميهن، نماد 2000 روز نبرد استالينگراد مي باشد.در واقع نبرد استالينگراد يكي از مهمترين و سرنوشت سازترين نبردهاي جنگ جهاني دوم و تمام تاريخ  بشر، بوده است كه ارتش آلمان نازي و متحدان آن در اين نبرد به منظور فتح شهر استالينگراد از چندين ماه درگيري خونين، در سوم فوريه ۱۹۴۳ آلمانها شكست خورده و اين شهر توسط ژنرال روكوسوفسكي آزاد شد و فيلدمارشال « فون پاولوس » (Von Paulus) به اتفاق ( ولگوگراد كنوني)، به آن حمله كرده و پس از يورش به ۲۵۰۰ افسر عالي رتبه كه ۲۴ نفر از آنها را ژنرالها تشكيل مي دادند، تسليم ارتش شوروي شدند.در واقع اين مجسمه عظيم و يادبود گرانبها به ياد كشته شدگان جنگ جهاني دوم بنا شده است. اين مجسمه با 85 متر ارتفاع دو برابر مجسمه آزادي در امريكا بوده كه در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان بلندترين مجسمه تاريخي ثبت شده است. زن در اين مجسمه نماد كشور روسيه است كه توجه بسياري از گردشگران تور روسيه را به خود جلب نموده است.اين مجسمه در سال ۱۹۶۷ و توسط Yevgeny Vuchetich هنرمند و مجسمه ساز ساخته شده كه  حدود ۷۹۰۰۰ تن  بتن در اين مجسمه بكار برده است.

جهت رزرو و خريد تور روسيه و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرماييد.

مطالب مرتبط:

تور روسيه زمستان 95

تور روسيه اسفند 95

تور روسيه نوروز 96

تور روسيه بهار 96

تور روسيه فروردين 96

تور روسيه ارديبهشت 96

تور روسيه از شيراز

تور روسيه از تبريز

تور روسيه از اصفهان

تور روسيه از كرمانشاه

تور روسيه از مشهد


برچسب: جاذبه هاي گردشگري روسيه، بهترين جاذبه هاي گردشگري روسيه، مكان هاي گردشگري روسيه، جاذبه هاي ديدني و گردشگري روسيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۳۶:۲۶ توسط:zeynab موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :