kishhhhtur kishhhhtur .

kishhhhtur

اخبار تور كيش

دومين نمايشگاه طلا و جواهر، سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي با حضور بيش از 80 غرفه داخلي و خارجي در مساحتي بالغ بر 5 هزار متر مربع در مركز نمايشگاه هاي بين المللي كيش آغاز به كار كرد.
دبير اجرايي دومين نمايشگاه طلا و جواهر، سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي و صنايع وابسته كيش نيز از حضور 15 شركت خارجي در اين نمايشگاه خبر داد و گفت: در اين نمايشگاه 15 شركت كننده از كشورهاي خارجي نظير: تركيه، تايلند، هند، ارمنستان و ايتاليا نيز حضور دارند كه بيانگر رشد صد در صدي حضور بخش خارجي در اين نمايشگاه است.

وي با اشاره به اينكه در صورت مهيا بودن شرايط، امكان سرمايه گذاري بخش هاي خارجي در اين زمينه وجود دارد اظهار كرد: اين نخستين بار است كه كشورهاي تايلند، روسيه و لهستان براي شركت در چنين نمايشگاهي وارد ايران مي شوند لذا شرايط مناسبي براي دعوت شركاي تجاري ديگر در اين صنعت فراهم شده است.
دبير اجرايي دومين نمايشگاه طلا و جواهر كيش افزود: اگر قرار است صادراتي صورت بگيرد با توجه به علاقه و استقبال مسئولين سازمان منطقه آزاد كيش، امكانات لازم و زير ساخت‌هاي مناسب پروازهاي بين‌المللي، امكانات رفاهي و گردشگري، معافيت‌هاي مالياتي و امكان ثبت شركت به صورت صددرصدي خارجي را دارد كه با توجه به اينكه اين امكانات در سرزمين اصلي فراهم نيست، جزيره مرجاني كيش مي تواند بهترين فرصت و مكان براي اين رخداد نيكو باشد.


-كيش.png

 

 

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مريم محمدي، رئيس اداره پيرامون زيست سازمان منطقه آزاد كيش از دستگيري 5 متخلف دامنه زيست محيطي در كيش تازه عدل و گفت: خارج كردن مرجان ها اعم از زنده و مرده از آب و خريد و فروش و حفاظت اين نوع از جانداران دريايي جرم محسوب مي شود.

وي افزود: متاسفانه اخيرا نگريسته شده كه برخي از گردشگران تور كيش و ساكنان اقدام به نگهداري مرجان ها و يا بيرون كردن آنها از جزيره كيش را داشته اند كه با تصادف سازمان رو به رو شده است.

رئيس گردانيدن پيرامون زيست كيش به اين موضوع اشاره كرد كه طي دو ماه گذشته به طور تقريبي از 5 متخلف كه هدف خارج كردن مرجان هاي دريايي را داشته اند بالغ بر 30 كيلو مرجان كشف شده كه با پيگرد قضايي رو به رو شده است  لازم است كه مسافران تور كيش از پيامدها اين مساله آگاه باشند.

محمدي جريمه برونرفت هر كيلو مرجان اعم از زنده و مرده را بالغ بر 4 ميليون تومان در كيش گرفته شده است و فرمودند: مسافران تور كيش بايد بدانند كه بيرون بردن جانداران دريايي زنده و مرده شامل مرجان ها، ستاره دريايي، سكه دريايي، صدف و ... جرم محسوب مي شود كه جرائم سنگيني نيز در بر دارد.در كيش بالغ بر 36 نوع مرجان از عمق كم الي عمق 12 متري جزيره داريم كه بيانگر تنوع زيست محيطي خوب اين ناحيه است.

وي افزود: افرادي كه سعي در خروج جانداران كيش داشته باشند، در اثناء خروج دستگير و تحويل مقامات قضايي داده مي شوند.

رئيس گردانيدن محيط زيست كيش پافشاري كرد: بعضي از كسان بعد از دستگيري اظهار مي كنند كه از جرم اين مساله مطلع نبوده اند اين در حالي است كه قوانين زيست محيطي به چهره روشن اعلام شده است و دست زدن به اكوسيستم هر ناحيه اي جرم محسوب مي شود و از مسافران تور كيش تقاضا مي كنيم تحت كارايي كسان سودجو پيمان نگيرند.


-فرودگاه-جزيره-كيش.jpg

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد جزيره كيش، اجراي پروژه هاي عمراني و توسعه اي در زمينه ارتقا امكانات و خدمات بندري و فرودگاهي با هدف خدمات گردشگري تور كيش و دستيابي به استانداردهاي مطلوب در پهنه جهاني  جايگاه جزيره كيش را در بازار پر رونق گردشگري بين المللي تثبيت مي كند.

بر ارائه اين گزارش از مهر 92 الي مرداد 95 و در مدت 35  ماه به طور ميانه هر دو ماه يك طرح عمراني يا برنامه گسترش در فرودگاه بين المللي جزيره كيش اجرا شده است كه اين از عزم جدي مسئولان و نگاهي فراملي در زمينه گسترش صنعت گردشگري تور كيش در اين منطقه حكايت مي كند.

 

ايجاد اولين باند استاندارد ويژه هواپيماهاي عريض پيكر كشور در جزيره زيبا كيش

فرودگاه بين المللي جزيره كيش به عنوان مهمترين مبدا ورودي در افزايش رضايتمندي گردشگران تور كيشاين ناحيه نقش موثري دارد. در همين راستا از ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد  گسترش زير ساخت ها، امكانات و خدمات فرودگاهي و دستيابي به استانداردهاي بين المللي در فرمان كار سازمان منطقه آزاد كيش پيمان گرفت.

تعريض، بهسازي و روكش باند جنوبي به طول تقريبي 4 كيلومتر كه با منظور ساخت و آماده سازي نخستين باند استاندارد كشور براي فرود هواپيماهاي عريض پيكر ايرباس A380 اجرايي شد جزيره كيش را در بين ساير مقاصد گردشگري منطقه متمايز كرده است.

در اين طرح عمراني و توسعه اي عمليات اجرايي مرمت و نوسازي باند پيشين فرودگاه بين المللي جزيره كيش كه در برخي قسمت ها مستهلك شده و نيازمند ترميم بود نوسازي انجام گرفت و پس از زيرسازي و تثبيت و تحكيم بستر، روسازي و آسفالت باند در دو لايه سپريدن شد. عمليات تعريض باند نيز مقارن با مرمت و نوسازي اجرا شد. پيش از اين باند جنوبي فرودگاه بين المللي كيش 45 متر پهنا داشت و در هرسمت 3 و نيم متر شانه خاكي جاسازي شده بود كه پس از تكميل مراحل تعريض باند  15 متر به پهناي باند افزوده و پهنا شانه هاي خاكي باند هم دو برابر شد. در حال آماده باند جنوبي جزيره كيش با عرض 60 متر ودر مجموع 7 و نيم متر شانه خاكي در هر سمت نخستين باند استاندارد كشور براي فرود هواپيماهاي عريض پيكر مي باشد.

ساخت دومين پايانه بزرگ فرودگاهي كشور در جزيره زيبا كيش

پايانه مسافري فرودگاه بين المللي كيش با ظرفيت پذيرش سالانه چهار و نيم ميليون گردشگر و مسافر تور كيش كه پس ازپايانه  فرودگاه بين المللي امام خميني در تهران، دومين پايانه عظيم كشور خواهد بود كه مراحل ساخت و تجهيز آن تا نيمه نخست سال 96 به پايان مي رسد. اين پايانه جديد در زميني به مساحت 1861 متر مربع بنا شده است كه شامل فضاهاي عمومي، گمرك خروجي و ورودي، كريدورها، مهار گذرنامه، رستوران بين المللي و نمازخانه ها و موتور خانه بوده و رويه همرفته 41 هزار و822 متر مربع زير بنا دارد. ساخت 6 پل هوايي انتقال مسافران تور كيش به هواپيما از امكانات اين پايانه است كه بزرگترين سالن يكپارچه پروازهاي داخلي بوده و تاكنون با بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي، مراحل زير ساختي آن تكميل شده است. طراحي و مهندسي تاسيسات اين پايانه به گونه اي است كه مرحله نازك كاري بنا را به سرعت آغاز كرده و مقارن عمليات نماسازي و نصب نماي شيشه اي نيز اجرايي شود. در حال حاضر كميته هاي مختلف مسئوليت برگزاري مناقصه جهت گزينش پيمانكار براي خريداري و نصب تجهيزات لازم را بر دوش دارند كه اين روند با سرعت و دقت پيوستگي دارد.

گفتني است كه بر اساس طرح جامع كيش اين پايانه جديد مسافري فرودگاه بين المللي كيش تا 20 سنه نياز جزيره را براي ارائه خدمات دلخواه در بالاترين حد استانداردهاي بين المللي به گردشگران تور كيش تامين خواهد كرد.

ساخت برج مراقبت و ديده باني فرودگاه بين المللي جزيره كيش

ساخت برج مراقبت و ساختمان عملياتي جديد فرودگاه كيش بازيربناي 1700 متر و محوطه سازي بيش از 2500 متر مربع يكي ديگر از پروژه هاي عمراني است كه باهدف فزوني سطح ايمني پروازها و ارائه خدمات دلخواه تر به ساكنان و گردشگران تور كيش جزيره در مدت سه سنه ماضي اجرا شده است.

گسترش و نوسازي گيت هاي ورودي پروازهاي داخلي و اضافه كردن بيش از 2 هزار متر مربع به فضاي داخلي اين سالن، طرح عمراني ديگري در فرودگاه بين المللي جزيره زيبا كيش است كه ارتقا سطح خدمات و افزايش رضايتمندي گردشگران تور كيش را به ارمغان آورده است. همچنين جهت راه اندازي و سهم برداري از بزرگترين سايت زيربنايي هلي كوپتري يكپارچه كشور، اجراي تاسيسات زير بنايي اين سايت پيش درآمد شده كه تا چند ماه آينده به سهم برداري مي رسد.

بهره وري روشنايي سطوح پروازي فرودگاه كيش و افزايش ايمني و سلامت مسافران تور كيش

افزايش ظرفيت برق اضطراري فرودگاه و نصب و بهره برداري دستگاه هاي يوپي اس (تامين برق اضطراري) در فرودگاه بين المللي جزيره كيش از ديگر طرح هايي بود كه با منظور پيشروي كردن روشنايي سطوح پروازي فرودگاه كيش ازCAT1به CAT2 و افزايش ايمني و سلامت مسافران تور كيش اجرا شد. نصب و راه اندازي 8 دستگاه پكيج تهويه مطبوع با ظرفيت 3000 نفر در جهت افزايش ظرفيت سيستم هاي برودتي پايانه ها و سالن هاي فرودگاهي، پيونديدن سيستم فاضلاب فرودگاه به شبكه شهري، خريد دستگاه ديزل ژنراتور جهت راه اندازي ساختمان تكنيكال بلاك و برج مراقبت جديد و پرواز هم از ديگر طرح هاي عمراني در فرودگاه بين المللي كيش است.

با توجه به نياز فرودگاه بين المللي جزيره كيش به افزايش ظرفيت سوخت رساني، اسناد لازم جهت عملياتي شدن طرح سوخت رساني تهيه و اجراي آن ابتدا شده است.همچنين در جهت افزايش رضايتمندي مسافران تور كيش و شركتهاي هواپيمايي مستقر در محوطه فرودگاهي ، 70 درصد ناوگان حمل و نقل و هندلينگ فرودگاهي نو سازي شد. تشكيل تيم مديريتي اپرون و تامين و افزايش تعداد تجهيزات خودرويي، انفرادي و نيروي انساني در گردانيدن اثير نشاني و رهايي فرودگاهي و ارتقا طبقه بندي اين اداره به CAT 8و اخذ مجوزهاي لازم از سازمان هواپيماي كشوري براي ثبت فرودگاه هندورابي در سيستم جامع و جهاني فرودگاهي، تكميل مراحل ساخت و تجهيز و پيش درآمد سهم برداري از ساختمان برج مراقبت و تكنيكال بلاك جديد فرودگاه كيش و استقرار كاركنان معاونت عمليات هوانوردي در ساختمان جديد از ديگر طرح هاي موفقي بود كه در 35 ماه گذشته در فرودگاه بين المللي جزيره كيش اجرا شده است.

فنس كشي 10 كيلومتر از محوطه فرودگاه كيش در جهت ارتقا درجه امنيت و نگهداري فرودگاهي و جلوگيري از ورود آهوان به اين محوطه، نصب محافظ سايت رادار با قصد پيشگيري از آسيب هاي احتمالي و مراقبت از اين رادار كه تمامي معارض و عمليات هوايي جنوب كشور را پوشش مي دهد، ساخت آشيانه تعمير و نگهداري هواپيماهاي پهن پيكر و واگذاري زمين به سرمايه گذاران بخش خصوصي براي اجراي طرح، نصب و راه اندازي سيستم هاي DCSو FIDS از آنگونه طرح ها و برنامه هاي متعددي است كه در 35 ماه گذشته در فرودگاه بين المللي جزيره كيش اجرا شده است.

فرودگاه بين المللي كيش و كسب رتبه ابتدا فرودگاه هاي كشور در تكريم حقوق مسافران تور كيش

در دو نيم سال گذشته برپايي سه سيستم مديريت كيفي، محيط زيست و ايمني و بهداشت با هدف ايجاد سيستم جامع، كسب گواهينامه هاي سيستم مديريت يكپارچه I.M.Sدر فرودگاه بين المللي جزيره كيش را درپي داشت . ضمن اينكه به دليل تلاش مستمر در پهنه خدمات فرودگاهي و ايجاد امكانات رفاهي براي مسافران و گردشگران تور كيش و پيشروي كردن سطح كمي و كيفي خدمات، شركت مادر تخصصي فرودگاههاي كشور پس از انجام مميزي هاي فراوان فرودگاه بين المللي كيش را در زمينه تكريم ارباب رجوع و تامين امكانات مسافران به عنوان رتبه پيش درآمد در كشور معرفي كرد.

برگزاري اجلاس هاي جهاني و منطقه اي ايكائو با هدف معرفي پتانسيل ها و امكانات ايران در سطح جهاني، برگزاري كامياب نمايشگاه دو سالانه صنايع هوايي و هوانوردي با حضور مفصل شركتهاي خارجي و داخلي، اجراي اولين مانور مشترك شبانه با محوريت آتش نشاني، رهايي و امداد با حضور 32 يگان انتظامي فرودگاهي و شهري با قصد افزايش آمادگي جهت مقابله با سوانح و اولين مانور طرح اضطراري با حضور 300 تن از نيروهاي مختلف فرودگاهي بخشي از عملكرد قابل توجه سازمان منطقه آزاد كيش در زمينه خدمات و طرح هاي فرودگاهي است.

     

-صنعت-دريانوردي-در-جزيره-كيش.jpg

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد جزيره كيش، اين همايش و نمايشگاه 27 تا 30 مهرماه در جزيره زيباي كيش برگزار مي شود و تا كنون شركت هاي بيش از 11 كشور خارجي و شركت هاي داخلي در قالب 36 كمپاني و 45 كمپاني دروني ضمن ارائه واپسين دستاوردها و نوآوري ها در گستره صنعت دريايي و صنايع وابسته به نمايش خدمات و محصولات خود، به شناسايي دستاوردهاي جديد تحقيقاتي، محصولات، پروژه ها و تبادل اطلاعات مي پردازند و همچنين گردشگران و مسافران تور كيش نيز ميتوانند از اين نمايشگاه بازيد به عمل آورند.

همچنين، مديريت و اقتصاد دريايي، صنايع نفت و گاز دريايي، دريانوردي و ترابري دريايي، قوانين، مقررات و استانداردها، ايمني، بهداشت و پيرامون زيست دريايي، شرايط محيطي دريايي، طراحي و ساخت شناورهاي دريايي، تأسيسات ساحلي و فراساحلي، تكنولوژي هاي امروزين و انرژي هاي تجديد پذير دريايي و سرمايه هاي انساني از آنگونه محورهاي اين كنگره است.

در اين راستا، پژوهشگران، دانشگاهيان، متخصصان، سياست گذاران، مديران و ساير صاحب نظران علاقمند به توسعه صنايع و امور دريايي، مقالات خود را  در اين كنگره 4 روزه ارائه مي كنند.

سخنراني مسئولان و مديران ارشد دريايي كشور، نطق اساتيد برتر دروني و بين المللي، ارائه نطق هاي علمي و مقالات تخصصي، برگزاري كارگاه، ميزگرد و پنل هاي تخصصي، جلسات كميته هاي تخصصي انجمنتور كيش و برگزاري نمايشگاه بين المللي صنايع دريايي و ديانوردي از برنامه هاي اين كنگره است.

شايان ذكر است، اين همايش و نمايشگاه بين المللي از سوي مجلس مهندسي دريايي ايران و سازمان منطقه آزاد كيش با همكاري ارگان هاي دريايي مملكتي برگزار مي شود.

     

-بين-رفتن-نظم-حمل-و-نقل-عمومي-با-تريپ.jpg

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، علي رضا عادلي معاونت حمل و نقل و شدامد شركت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد كيش ضمن اشاره به اينكه توريسم تور كيش به عنوان يك پديده اقتصادي صنعت مادر در سنه هاي تازه باره پروا قرار گرفته است، گفت: سعي هاي فراواني در حال اتمام است لغايت از نفوذ عوال مؤثر در تضعيف گردشگري تور كيش بازداري شود و امكانات رشد و توسعه اين صنعت فراهم شود.

وي شيوع پديده پرداخت كميسيون Trip به رانندگان اتومبيل هاي هايس و ميني بوس هاي شخصي بدست مديران مراكز پذيرايي، اقامتيتور كيش، تفريحي و توريسم را بهم زدن در شبكه حمل و نقل عمومي جزيره عنوان كرد و گفت: اين فرمايش موجب ايجاد رقابت توان تندرست در جزيره كيش شده است. بدين منظور اقتضا ميكند با متصديان تاسيس ترابري خودروهاي پلاك شخصي كه امنيت اجتماعي را نيز به مخاطره انداخته اند، تصادف قانوني شود.

عادلي افزود: با توجه به اينكه حاصل فعاليت اشخاص حقيقي و حقوقي مجاز و غير مجاز تقسيم هاي گردشگري و مراكز اقامتي، تفريحي و پذيرايي، جذب مسافر تور كيش و توريست به طريق هاي غير متعارف پرداخت تريپ است، ضروريست بانيان فرمايش كه همان صاحبان كانترهاي مستقر در بازارها، هتل ها، مبادي ورودي فرودگاه و بندرگاه و به اخص دفاتر خدمات توريسم و آژانس هاي هواپيمايي هستند، بدست مراجع مربوطه شناسايي شده و با آنان برخورد قانوني شود. زيرا هر نوع فعاليت در فرمايش حمل و نقل مستلزم دريافت پروانه از شوراي ترافيك است.

سرپرست معاونت حمل و نقل كمپاني عمران، آب و خدمات جزيره زيباي كيش در ادامه گفت: در حال حاضر رانندگان خودروهاي هايس و ميني بوس شخصي، بدون انسجام با مراجع ذيربط و دريافت مجوزهاي قانوني ضمن انعقاد قرار عدل با مراكز ياد شده با بكارگيري يك تن به عنوان عكاس به طور خويش مختار در سطح شهر اقدام به جابجايي رهنورد مي كنند. حال آنكه اين اقدام علاوه بر اخلال در ناوگان حمل و نقل عمومي جزيره، بطور يقين سبب دلزدگي گردشگران تور كيش مي شود. زيرا رانندگان اين اتومبيل ها با معرفي مسافر به مراكز طرف قرار داد به طريق هاي مختلفي، آنان را سر كيسه كرده و مبالغ گزافي را دريافت مي كنند.

وي در خصوص حذف تريپ از خدمات گردشگري تورهاي كيش گفت: جهت ساماندهي مراكز خدمات پذيرايي، اقامتي، بازارها و مراكز فروش خدمات توريسم اقداماتي از جمله برگزاري جلسه با مديران آژانس ها و شركت هاي تاكسي راني، آگاهي رساني به رانندگان وسايل نقليه عمومي، صدور و ابلاغ بخشنامه انضباطي درباره تريپ و شايعه پراكني و اعمال برخوردهاي قانوني اعم از لغو امتياز تاكسي، بر خورد با رانندگان خاطي، ناچيز كردن كارت تردد، توقيف خودرو در پاركينگ، در ضمن تاسيس گشت مشترك با همكاران يكتا بازبيني گردشگري تور كيش، برپايي مأموران و اتومبيل هاي گشت در محل رستوران هاي موزيك زنده، يادآوري شفاهي به رانندگان تاكسي و ميني بوس ها، جلوگيري از كار و جنبش ميني بوس هاي پلاك سفيد فاقد مجوز هاي لازم در خصوص تورگرداني و خدمات توريسم از معاونت گردشگري و معاونت ترابري و ترافيك اتمام شده است.

همچنين عادلي يادآور شد: با پروا به سياست هاي ابلاغي از سوي سازمان جزيره كيش هيچكدام از هتل ها حق در اختيار اخذ ميني بوس هاي اختصاصي نداشته و بر اساس شرح وظائف مصوب ابلاغي، تورگرداني جزء جدانشدني خدمات گردشگري تور كيش است. در اين راستا هيچ راننده ميني بوس پلاك شخصي حق گرفتن تريپ از مراكز پذيرايي، اقامتي، گردشگري، ورزشي و بازارها را نداشته و در چهره مشاهده هر نوع تخلف، اتومبيل متوقف و به پاركينگ هدايت مي شود و فرد خاطي نيز جهت رسيدگي به تخلف به مراجع ذيصلاح معرفي مي شود. وانگهي با افرادي كه اقدام به پرداخت تريپ كنند برخورد قانوني خواهد شد.

وي خاطر نشان ساخت: در مقوله گسترش گردشگري تور كيش بايد با فرهنگ سازي درباره روند صحيح برخورد با رهنورد و نهادينه كردن روش هاي درست تبليغات مطابق با استانداردهاي قانوني عمل كرد.در بسياري از كشورها در كانترهاي گردشگري، به جاي اينكه خدمات گردشگري بفروشند، فقط به شناسايي جاذبه هاي توريسم مي پردازند. اعتقاد من اين است كه بايد توأمان تعليم رفتاري و نزاكت سازي، بين مديران، دست اندركاران و حتي كاركنان مراكز گردشگري تور كيش برپايي شود و به تناسب آن در بحث حمل و نقل هم اين دانش سازي سپريدن شود تا بتوان به يك نقطه ايده آل رسيد. بدون اين مقدمات و مراحل اوليه، جزيره كيش با معضلات زيادي در بخش گردشگري مواجه مي شود. اگر گردشگران تور كيش پول خوب بپردازد اما در عوض خدمات ضعيفي گرفتن كند، مناطق وكشورهاي رقيب در اين ميدان گوي پيشي را مي ربايند.

سرپرست معاونت ترابري و ترافيك كمپاني عمران، آب و خدمات منطقه آزاد كيش با ذكر اينكه رانندگان وسايط نقليه عمومي در جزيره كيش جزو زحمتكش ترين افراد هستند، ضمن اعلام سامانه 141 براي ساكنان و گردشگران تور كيش جهت آگاهي رساني تخلفات احتمالي درشبكه ترابري جزيره به مسئولان، گفت: ما در بحث رسيدگي به تخلفات، دو اصل سرعت عمل و دقت در عمل را دلخواه داريم.

شايان ذكر است در ناوگان ترابري جزيره كيش شمار 79 ميني بوس پلاك عمومي، 55 ميني بوس پلاك شخصي، 22 هايس، 128 تاكسي زرد،523 تاكسي سفيد و 14 تاكسي مشكي لندني مشغول خدمات رساني به ساكنان و گردشگران تور كيش هستند.

 


برچسب: اخبار تور كيش، بهترين اخبار كيش، مهم ترين اخبار كيش،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۴۰:۳۵ توسط:zeynab موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :