kishhhhtur kishhhhtur .

kishhhhtur

جاذبه هاي گردشگري ارمنستان

قلعه تاتيو ارمنستان

از ديدني هاي جذاب و زيباي ارمنستان قلعه تاتيو است كه در قرن نهم در دهكده اي در منطقه جنوبي قلعه تاتيو ارمنستان ساخته شده است اين قلعه در اصل مجموعه اي از ساختمان هاي اداري و كليساها بوده است و از مهم ترين و زيبا ترين جاذبه هاي گردشگري ارمنستان و براي مسافران تور ارمنستان بسيار جذاب مي باشد. قسمت اصلي طبقات معنوي و فرهنگي و سياسيارمنستان در اين ناحيه جمع شده است و اين قلعه فرمانروايي بر چند دهكده بود. مسافران تور ارمنستان با رفتن به آنجا مي توانند لحظات خوبي را سپري كنند. 

 

درياچه سوان ارمنستان


درياچه سوان ارمنستان در 60 كيلومتري شمال شرقي ايروان ارمنستان و واقع در فرمانروايي گغاركونيك مي باشد . اين درياچه كه وسيع ترين درياچه? قفقاز و از وسيع ترين درياچه‌هاي كوهستاني آب شيرين در دنيا است در ارتفاع 1916 متري سطح دريا واقع شده است. نام سوان از ريشه? اورارتويي سيونا و به معني «سرزمين درياچه‌ها» گرفته شده‌است. حدود 36 جويبار به اين درياچه مي‌ريزند و تنها رودخانه‌اي كه از سوان سرچشمه مي‌گيرد رود هِرازدان ارمنستان است.
از گردشگاه‌هاي پيرامون اين درياچه، چشمه? آب معدني ديليجان و شهرستاني به همين اسم است. ماهي قزل‌آلاي مشهوري به نام ايشخان (شاهزاده) بومي اين درياچه مي باشد.درياچه سوان تنها درياچه اي است كه داخل مرز ارمنستان امروزي قرار دارد. شبه جزيره سواناوانك ( كه در قديم جزيره بوده است ) با سواحل شمالي خود منطقه تاريخي درياچه محسوب مي شود.اين درياچه كوهستاني بيش از 5% از مساحت كل ارمنستان را دربرمي گيرد ، و صومعه شبه جزيره يكي از مكان هاي ديدني بسيار معروف و در ضمن نزديك ترين محل براي بازديد گردشگران تور ارمنستان به شمار مي رود.

 

كليسا گغارت ارمنستان

اين كليسا در 35 كيلومتري جنوب شرقي ايروان ساحل شرقي رودخانه ي آزاد ارمنستان قرار گرفته و در دره ي تاريخي گغارت قرار گرفته است. اين بنا در دو بعد زماني مختلف ساخته شده است و داراي دو قسمت اصلي است در اوايل قرن سيزدهم اين منطقه جزو املاك اختصاصي خاندان زاكريان بوده است  . بعدها خاندان پروشيان اين ملك را از خاندان زكريان خريداري نموده اند و دستور ساخت كليساي دروني را به يك خواهر و معمار دادند و در اواخر قرن سيزدهم كليساي دروني ساخته شده است كه داراي 3 قسمت اصلي است كه يكي از اين قسمت ها آرامگاه سلسله س پروشيان است.توريستان تور ارمنستان مي توانند از اين مكان تاريخي بازديد كنند.

 

 

شهر اشتارك ارمنستان

eshtark.jpg

از زمانهاي قديم افسانه اي روايت شده كه سه خواهر درشهر اشتاراك زندگي مي كردند وهرسه عاشق شاهزاده سركيس مي شوند. دو خواهر بزرگتر براي خوشبختي خواهر كوچكتر تصميم به خودكشي مي گيرند ويكي از انها با لباس قرمز وديگري بالباس زرد خودرابه ته دره اشتارك مي اندازند خواهر سوم هم ازناراحت لباس سفيد رنگي مي پوشد وخود رابه ته دره مي اندازد واز ان به بعد شاهزاده سركيس به ياد انها 3 كليسا به اسم رنگهاي لباسشان در دره ميسازد و براساس اين افسانه طي قرون مختلف در اين دره سه كليسا ساخته شده است. بهترين كليساي باقيمانده كليساي قرمز است كه درقرن هفتم ميلادي ساخته شده است ساخت كليساي سفيد به قرن ششم وكليساي زرد به قرن سيزده و چهارده مربوط مي شود.شهر اشتارك ارمنستان يكي از مناطق گردشگري و ديدني ارمنستان است كه توجه گردشگران تور ارمنستان را به خود جلب كرده است.

خيابان مارشال باغراميان ايروان ارمنستان

marshal.jpg

خيابان مارشال باغراميان ارمنستان ( بنام يكي از فرماندهان در جنگ جهاني دوم مارشال باغراميان نام گذاري شد) از خيابان هاي مهم ايروان است كه 2/2 كيلومتر طول دارد و از سمت شرق به اپرا و ازسمت غرب به ميدان بارگاموتيون منتهي مي شود. در اين خيابان دانشگاه ها، ساختمان ها اداري و دولتي بسياري وجود دارد كه به آن اهميت بسزايي داده است.اهميت اين بنا بخاطر وجود مكان هاي تاريخي و دولتي از جمله مجلس جمهوري و سفارت خانه ارمنستان و... مي باشد،در اين خيابان درختان بلوط زيادي وجود دارد كه پياده روي را در آن براي گردشگران تور ارمنستان لذتبخش كرده است.

marshal1.jpg

جهت رزرو تور ارمنستان با شماره 41954 -021 تماس حاصل نماييد.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان نوروز 96

تور ارمنستان بهمن 95     

تور ارمنستان دي 95

تور ارمنستان زمستان 95

تور ارمنستان از شيراز

  تور ارمنستان از تبريز

تور ارمنستان از كرمانشاه

 

تور ارمنستان از مشهد


برچسب: جاذبه هاي گردشگري ارمنستان، بهترين جاذبه هاي گردشگري ارمنستان، مكان هاي گردشگري ارمنستان، جاذبه هاي ديدني و گردشگري ارمنستان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۵۲:۵۳ توسط:zeynab موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :